Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

11

Publicerad 2012-05-21 20:31:12 i Pluggis

Idag är det 11 dagar kvar tills jag (vi) tar examen!!! Jag tror att jag börjar fatta det nu. L och F har fattat det för länge sen. Men jag har liksom inte kunnat känna den där glädjen i att det snart tar slut i skolan, jag har inte känst något alls. Men imorse när jag vaknade och kände att det var så himla varmt och skönt ute och att man verkligen kunde ana sommaren så bara slog det mig. En känlsa full av lycka.

Jag har även 11 arbetsdagar kvar (alltså på jobbet) innan det är dags att dra söder ut på semester med min käreste. Det längtar jag också väldigt mycket till.

På ett sätt tycker jag att det är farligt att längta, för man (läs: jag) glömmer bort att leva i nuet och lever i framtiden istället. Och sen när framtiden väl kommer så nästan spricker man (läs: jag) av lycka. Men så har man (läs: jag) missat en del på vägen kanske och tycker att någon kanske kunde trycka på paus så att man/jag hinner med mitt eget liv. Liksom.

Jag försökte höra efter med L och F igår när vi solade om de, precis som jag, ibland kunde känna som att de satte på ffw på sig själva. Typ som när man på morgonen sitter och tänker: aaah det är ju verkligen huuundra år tills jag står redo vid dörren, duschad, påklädd, sminkad, borstad, redo att gå. Och sen utan att man märker hur, så står man där.
De kunde inte hålla med om att det var så.



Men innan jag står där i kyrkan på examensdagen (om 11 dagar) så har jag fortfarande lite kvar att ta itu med:

  • Redovisa coachingsamtal
  • Round table-diskussion med kreativ idé (idén är redan klar, så det är bara själva presenationen av den som återstår, jag hoppas att jag hamnar i samma grupp som F. Hon och jag talar samma språk).
  • Tentamen
  • Bjuda in till examensfirande: baka/köpa tårta, skumpa och blannevann (på skånska).
  • Köpa en examensklänning!!!!!!
  • Kanske även köpa nya skor (Nej där sätter jag faktiskt ner STOPP-skylten för mig själv!)
  • Jobba, jobba, jobba, jobba, jobba.
  • Gå på två hemliga möten. Ett imorgon efter jobbet och ett på torsdag förmiddag. Ytterst hemligt!

 

Ja och vet ni vad jag ska göra nu? Jo jag ska poppa popcorn och kolla på nån film!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela