Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Alltså bah öh

Publicerad 2012-08-09 21:17:16 i Kompis

Tiden går fruktansvärt snabbt. Sommaren är snart slut, även om dagar som idag gör att jag får lite sommarkänslor i kroppen igen.
Idag var det en hektisk dag på jobbet, tror jag kan ha ringt över 50 samtal. Men det är bra, jag gillar att ha fullt upp.
 
Imorgon kommer min lillasyster till oss och hälsar på, vi ska mysa och äta ute. Jag och Loi hade planerat date egentligen men Stinis får såklart vara med!
Och på lördag om det är bra väder tänker jag mig att vi ska spela lite äventyrsgolf i Folkets park. Det är ju himla trevligt, speciellt eftersom det finns en B&J-glassbar där också. Men jag har en liten baktanke. Jag ska ha en prestigefylld minigolfkväll med AW-tjejerna om några veckor (ca 2) och då vill jag vara ganska bra och kunna säga "ja men den banan var ju ganska enkel". hehehe.
 
Det är mycket kul som kommer att hända nu på helgerna. Eller ja det har det varit sen Helis var här, men det tar liksom inte slut. Undrar om jag kommer känna mig deppig den där första helgen i september när P2 är på konferens och jag äntligen får sitta i soffan själv och bara somna, käka sushi och inte ha en enda tid att passa på hela helgen! Eller om jag kommer att njuta? Ja det får vi se.
 
 
Inte klokt egentligen att det är fredag imorgon igen. Den här veckan har flugit fram, precis som förra. Och det är ju kul att helgerna kommer tätare, men man måste ju få hinna med och leva lite också. Inte bara sova, äta, jobba, äta, sova. Lite så känns det nu. Tur att jag trivs med mina kollegor, annars hade det nog varit tungt att känna att man inte hinner "vara så mycket hemma". Ja, det är väl så det är att jobba heltid. Haha jag har varit så bortskämd nu i tre år som student med lediga dagar mitt i veckan och sena morgnar å sånt.
 
Idag när jag kom hem så hade jag fått en present av LR eftersom att jag är en aktiv medlem nu, och det påminde om en kuslitteraturbok (för det var parentesreferenser) och handlade om retorik. Jag blev helt uppslukad och läste och läste och kände att det är så himla KUL att lära sig. Så jag kanske kommer börja läsa min gamla kurslitteratur till hösten, bara för att jag vill liksom. Inte för att jag måste.
Fast å andra sidan lockar retorik mig, jag har alltid tyckt om språk och prat och text och så.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela