Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Massa atchos hela tiden.

Publicerad 2012-02-20 20:21:59 i Kompis

Alltså jag har aldrig varit med om maken till vad jag nyser!
Hela tiden! Atcho, atcho, atcho. Jag nös minst 9 gånger i rad innan idag. Tillslut fick jag inse att jag inte bara är förkyld, utan även allergisk mot de fina blommorna jag fick av P på Alla hjärtans dag.
Så jag fick surt slänga blommorna.
Och tror ni att jag slutat nysa? Svar: nej.

Stannade hemma från skolan idag på grund av mycket dålig sömn (gissa vem som nyst hela natten) och extrem huvudvärk. Positivt är att jag är feberfri idag.

Igår var jag på mycket trevlig, rolig, mysig middag hemma hos S som jag inte hade träffat förut men som också jobbar i receptionen på AW. Vi hade fixat så att alla stod för en rätt var, och jag hade huvudrättens ansvar.
Till förrätt lagade S en fänkålssoppa som serverades med knaperstekt bacon. Helt fantastisk!
Jag hade med mig lövbiff som serverades med stekta champinjoner, sparris och squash samt Lallerstedts bearnaise (japp, helt enligt LCHF).
Efterrätten var en key lime paj som M ordnat med och som andra M hjälpte till att fixa. Där var ett sånt tillfälle där jag kände att min diet fick gå åt sidan för livets njutning. Och hej och hå vad gott det var!
Andra M stod för drickan och hade med sig två mycket goda rödvin.
Det var en superkväll och vi spelade ett spel som jag fick veta att jag kanske är en dålig förlorare, men det finns folk som släpas över bord för att vinna.
Så jag fick se mig besegrad.

Men oj oj vad trevligt vi hade!!!

Nästa middags intas på någon av stans restauranger, för vi har vunnit igen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela