Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Telefon

Publicerad 2011-09-15 07:33:18 i Tänkvärt

När jag var liten så var det häftigt att ha R2 på telefonen. Ni vet när det kunde ringa samtidigt som man pratade i telefon. Jag brukade prata i telefon väldigt ofta och det var alltid lika häftigt att trycka R2 när det ringde. Var det en till kompis så kunde man trycka R3 så blev det ett trepartssamtal.

Men en grej som jag tycker var extra häftigt var att om man ringde till folk som tryckte R0 (så att det blev upptaget för den som ringde in istället för att man tog samtalet) så kunde man som ringande vän som blev upptagettryckt trycka R5 på sin egen telefon och då kom det in en telefonröst hos den man ringde till som sa: Vänligen avsluta samtalet, det är ett annat samtal som väntar. (Typ nåt sånt, är inte hundra hundra på att jag citerar korrekt).

Nu för tiden har jag R2-funktionen på min iPhone, men det kommer liksom upp en knapp på skärmen som säger: Svara + parkera eller Ignorera.  Inte alls lika coolt.


R-knappen på en telefon.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela