Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Oj vad jag städar

Publicerad 2011-06-26 13:39:25 i ToDo

Idag och igår har jag sovit väldigt länge på morgnarna. Idag hade jag svårt att hålla reda på dröm och verklighet och när jag tillslut gick upp så var det med tungt huvud och snorig näsa. Kanske börjar jag bli lite sjuk?

Iallafall så satt jag på balkongen och så slog det mig att jag inte ville sitta där. Jag ville göra något produktivt. Så nu sitter jag i sängen några timmar senare och väntar på att golvet ska torka. Jag har dammat, dammsugit och moppat. Kvar på schemat står: bädda rent, diska och städa badrummet.

Ibland när jag städar så tänker jag på hur skönt det är att bo i en etta. Det går snabbt att dammsuga (jag ogillar att dammsuga) och man har en överskådlig blick på all yta som ska bli ren.
När jag bodde i min tvåa gick det visserligen också ganska snabbt, men där hade jag inte så mycket möbler ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela