Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Små steg

Publicerad 2011-07-25 08:22:23 i I mitt huvud just nu.

Efter att en grinig tant svarat i telefon och jag hunnit tänka "byt jobb, anställ någon som vill vara där" kopplades jag till C. Han är tillbaka från semestern. Jag har höga tankar om honom. Bland annat att han kommer fixa allt som varit på tok under sommaren.

Jag tänker mig att idag när han kom till jobbet så låg en FET TODO som han nu har börjat beta av. Typ:
1. Jobbiga familjen P-Å. på 4:an har klagat på tvättmaskinerna ca 100 gånger - åtgärda?
2. Det luktar kiss i hissarna, jag visste inte om man kunde be städaren att tvätta där - åtgärda?
3. Jag hoppas att det var OK att vi fixade fläktarna, jag lät de vara av i ca 3 veckor, men familjen P-Å på 4:an tjatade så mycket att jag höll på att bli galen. Hoppas att du inte blir arg att det är åtgärdat. / mvh inkompetenta sommarjobbaren.

Nåt i stil med det. Så tror jag. Och så tror jag att C sitter och tänker: Ja men det här blir kul att ta tag i! Och så löser han allt så att huset börjar fungera som vanligt igen!

Nu fick han iallafall höra av mig att tvättmaskinerna är av och att jag har tvättid mellan 9-12. Svaret?
-Jag kollar på det på en gång!

(heja heja!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela