Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Helt slut och bråttom bråttom

Publicerad 2011-07-28 10:23:33 i Gott-gotti-gott-gott

Igår flängde jag runt som en tok.
Först handlade jag på Willys. Sen tog Eva och jag bilen till Ica och köpte allt det tunga.
Hittade dock inget kött.

Så när jag var hemkommen och Lojsans (oh Lojsan!) kyl var fullproppad så begav jag mig till Coop för att kolla om det fanns kött där.. Icke. Ingen rostbiff what so ever! Så jag drog till Hemköp. 249 kr /kg. A jo tjena. Det ville jag inte köpa!
Nästa stopp: Malmborgs Caroli. Två fina bitar till högt kilopris. Nästa stopp: City Gross. Bra pris, utgångsdatum imorn. Next: Lidl = ingen rostbiff. Aaaah jag dööör tänkte jag. Åkte till Willys igen och hittade några klumpar kött. Inte tillräckligt mycket och inge fina bitar så nepp. Hem och äta.
Googlar var det finns bra kött till bra pris i Malmö och får fram att Ica Supermarket på Möllan ska vara OK.
Åker dit (med buss) och när jag väl kommer dit så finns det inte ens rostbiff.

Hallåå????

Ger upp. Tycker synd om mig. Börjar se på brittiska Wallander. Det blir paus. Efter små påtryckningar av Patrik som påstår att det VISST finns rostbiff på vår Coop så klär jag på mig och cyklar dit.

Det finns inte. Jag frågar till och med han den bästa killen. Han hjälper mig att leta. Konstaterar att det inte finns.
Så jag suckar. Allt förgäves.

Han säger att om jag kommer imorgon (läs idag) så kan jag hämta mina 5 kg klockan 11. Gör en beställning och vips så är problemet löst.

Nu börjar det bli brådis. Har inte orkat ta mig upp ur sängen än. Har ont i hela kroppen från allt bärande igår. Och flängande.

men men. Köttet måste in i ugnen så nu ska jag upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela