Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Gamle mannen (uppföljning på förra inlägget)

Publicerad 2011-07-18 09:16:00 i På resande fot

Sitter på tåget och vi har passerat Norrköping. Vi åker från Malmö, då kommer Linköping före Norrköping.

En man bakom mig ringer hem till fru/son/dotter.
Mannen i telefon: Jag har precis lämnat Linköping. Mm. Mm. Ja men då ses vi om en stund.
(Jag tänker: nää, men vi har ju precis lämnat Norrköping).

Efter ca 10 minuter ringer mannen igen.
Mannen i telefon: Eeehm, alltså. Jag har nog passerat Norrköping. Jag måste ha missat att gå av. Jag sov.
Mm. Hmm, jag får kliva av i Kartineholm helt enkelt. Hämtar ni mig där?

Tiden går....
Mannen i telefon: Ja hej ja. Det verkar som att tåget inte stannade i Katrineholm, jag hör av mig när jag är i Södertälje så får vi se hur vi gör.

Tiden går....
Mannen i telefon: Ja, nej tåget verkar visst inte stanna i Södertälje heller. Ja, jo, ja. Jag får sova i Stockholm i natt så ses vi imorgon istället.

Stackarn! Men lite kul att få lyssna på allt detta. Jag kan tillägga att det var fler i vagnen som uppmärksammade att han sovit förbi sin station.

Tankar efter detta: Får man åka gratis mellan Norrköping och Stockholm om man påstår att man missat att gå av?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-07-18 11:37:17

gratis och gratis. om ingen konduktör märker det så får man väl åka gratis :P

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela