Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Hälsomässa

Publicerad 2011-01-30 17:20:42 i Kompis

Idag var jag, Kalojsan och Sara på hälso & skönhetsmässan. Det var givande. Jag fick veta att mitt BMI är ganska högt (men under gränsen för övervikt) men att min fett% i kroppen är bra och mitt midjemått inte är farligt. Jag har även god kondition och bör dricka mer vatten, även om vatten% i kroppen var tipp topp. Något annat jag ska tänka på är att äta mer frukt och grönt samt att jag ska träna mer regelbundet och inte bara vissa veckor.

Vi (jag och Sara) passade även på att bli naprapaterade. Min nacke och rygg knakade så det stod härliga till och för stunden var det läskigt men efteråt kändes det bra!


(Den här bilden är egentligen Lojsans, jag tog ingen bild alls, men det är jag på bilden när jag blir knakad).

Vi kom någon minut innan tio och var av de 100 första och fick alltså en goodiebag från Make Up store. Inte helt fel det inte. Helrätt faktiskt.
Det första vi gjorde väl inne på mässan var att smaka på Aloe Vera som någon slags dryck. Det smakade skit. Kvinnan som gärna ville sälja på oss hela deras sortiment sa att ju mer illa man tycker att det smakar, desto surare är man i kroppen, och därmed behöver man dricka det.
Det visade sig senare även på hälsokollen att jag var sur när man helst ska vara basisk.

Innan vi gick hem fick vi oss varsin manikyr (kostade 100 kr och var inte i världsklass). Så nu sitter jag i nymålade lilaglittrande naglar och ska strax skrapa trisslotten som jag fick för att jag fyllde i en utvärdering om mässan!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela