Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Året som gått i textform

Publicerad 2011-01-01 13:03:00 i Fakta

Januari:
  • Det spökade i vår lägenhet på det viset att alla våra tre lampor kopplat till fjärris tände och släckte sig lite som de ville.
  • Jag försökte komma på vilken låt jag sjöng på genom att fråga alla jag träffade om de visste vilken låt detta var: Dy dy dy dy, dy dy dy dy, on the other side, on the other side.
  • Jag skaffade mig ett extrajobb.
  • Maggan var först ut i skaran och fyllde 25 år!
  • Jag började äta och uppskatta/gilla bacon.
  • Lojsan fick en lägenhet på Rönnen, våning 6.

Februari:
  • Jag fixade så att jag fick en inbjudan till Spoyify och kunde som resten av Sverige börja lyssna på musik helt gratis.
  • Av någon märklig anledning fick jag för mig att jag kunde sy med pärlor.
  • Helis kom och hälsade på i Malmö :)

Mars:
  • Min första praktik genom studie- och yrkesvägledarprogrammet var en två-veckors på Mölledalsgymnasiet. En mycket givande tid hos en alldeles underbar handledare!
  • Jag lämnade in en vit mobil på lagning och fick tillbaka en svart.
  • Lojsan flyttade in på Rönnen.
  • Efter mycket slit, tårar och mindre svett så klarade jag min förbannade sociologitenta.
  • Jag och Lojsan anmälde oss till Vårruset.

April:
  • Jag insåg att jag är allergisk mot al mest av all pollen.
  • Min syster Jonna fyllde 25 år!
  • Maggan blev lurad i radio efter att jag anmält henne till NRJ Wake Up Call.
  • Ia och Bertil var här i Malmö och hälsade på.

Maj:
  • Jag och Louise sprang Vårruset på ca 37 minuter och jag var mycket stolt över oss, men framförallt mig själv som orkat runt utan att stanna.
  • Trots min begränsade ekonomi som student anmälde jag mig som världsförälder och betalar 100kr/månaden till Unicef för att hjälpa barn i fattiga länder.
  • Jag köpte mina första glasögon, fast att jag haft linser sedan jag var 16 år, dvs i 7 år (8 nu).
  • Det anordnades en mindre reunion med några av de finaste tjejerna jag träffade i USA.
  • Sommarlovet började.

Juni:
  • Annbritt blev klar som sjukgymnast och jag var i Uppsala och såg henne legitimeras.
  • Patrik sprang Broloppet (halvmara) på 1 timme, 45 minuter och 40 sekunder.
  • Jag permanentade håret.
  • Jag och Patrik åkte på en liten dagssemester till Åland och sedan hem igen.

Juli:
  • Patriks föräldrar firade silverbröllop och det var den varmaste dagen jag någonsin upplevt.
  • Vi var på minisemester på Österlen och "badade" i iskallt vatten i Simrishamn.
  • Min lila klocka som jag lämnade in på lagning kom tillbaka som en svart, som jag sedan bytte tillbaka mot en lila efter diverse hot och otrevligheter från min sida.
  • Jag, Lojsan och Frida såg Lasse W live i Ronneby och ägnade en hel helg åt Fridas stad.
  • På min födelsedag som inträffade på den 31:a dagen i månadend så var Helis på besök.

Augusti:
  • Familjen kom och hälsade på i Malmö.
  • Jag var och hälsade på Louise i Vinslöv när hon fyllde år.
  • Lasse W spelade på Malmöfestivalen.
  • Jag jobbade heltid i en veckas tid.

September:
  • Skolstart!
  • Jonna och 8 andra av hennes kompisar hade en gemensam 25-årsfest.
  • Patrik utnyttjade sin födelsedagspresent sedan förra året och åkte och sköt pistol.
  • Jag röstade utan att bli lurad.
  • Jag köpte en ny mobil.
  • Och jag var på min andra praktik inom utbildningen.

Oktober:
  • Helis firade födelsedag och Annbritt hade inflyttningsfest och firade att hon blivit sambo.
  • Min tredje praktik inleddes och avslutades.
  • Håkan Hellström signerade sin nya skiva och jag fick honom att hälsa till Frida "och Helis och Annbritt".
  • Jag körde en world tour of Stockholm och hälsade på alla som flyttat under året som gått.
  • Patrik fyllde år.

November:
  • Malmö tog SM-guld i fotboll.
  • Vi såg Håkan spela på Hovet.
  • Jag vann en parfym genom Cosmo.
  • Patrik och jag firade 3 år som ett lyckligt par.
  • Jag fick ett till extrajobb som jobbcoach - rätt steg i min karriär.
  • Maggan och Loa flyttade från närheten i Jakri till mitt ut i skogen till ett öde, men väldigt stort och snyggt hus.

December:
  • Jag var stressad inför julen och alla juklappar som skulle handlas.
  • Frida och jag började skriva på vårt fördjupningsarbete som för andra skulle kallas b-uppsats.
  • Jag klippte håret, det behövdes, det hade inte klippts på ca ett år.
  • Julafton var klockren!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela