Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Underbarg helg

Publicerad 2011-02-13 20:59:50 i Kompis

Mina fina vänner har varit i stan och hälsat på. Det var en intensiv snabbvisit men åh vad jag gillar mina tjejer.
De kom lite försent i fredags eftersom att planet blev en timme sent, men vi körde hem och åt natchos och drack några klunkar öl och snackade skit.
På lördagen gick vi upp tidigt för att hinna med bussen till Köpenhamn. Väl där så shoppade flickorna (i synnerhet Annbritt) massor. Jag hittade bara magneter till kylen.
På topshop exploderade ett nagellack i mina händer och jag fick komma bak och tvätta av händerna med nagellacksborttagning och tvål. Jag blev nog lite chockad för jag skrattade massor när jag väl fick komma ut igen.
Köpenhamn var större än vi räknat med och det drog ut på tiden och vi fick ont i fötterna. När vi kom till Malmö var det svårt att ta sig hem (vi gick av vid Triangeln). Det började med att vi tog fel uppgång, och sen så handlade vi på Hemköp (för att sedan ta sexan hem) men bussen skulle inte komma förens om 26 minuter så vi bestämde oss för att gå till Gustav och ta en annan buss. När vi kom dit så missade vi den bussen och nästa skulle gå efter 20 minuter igen... så vi gick till Caroli och där kom en buss som tog oss till Värnhem. Därifrån fick vi gå hem.
Fötterna värkte och lusten att gå ut och dansa trappades ner.
Vi lagade mat och spelade lite drickaspel och sen kom Sara och Frida och joinade festen. Så vi sjöng "oggatjacka" och mitt lag vann inte.

Idag vaknade vi senare än tänkt och fick stressa lite till bussen som skulle ta oss till flygbussen som de skulle åka med. Iallafall så kom vi fram i tid och mina fina vänner åkte hem :(

Helgen har swischat fram och varit helt fantastisk. Men det är synd att det blev så kort. Tur att vi ses snart igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela