Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Litta upprörd!

Publicerad 2011-08-19 12:00:08 i I mitt huvud just nu.

Patriks mobil har börjat knasa lite med batteriet så han är lite inne på att kanske köpa en iPhone. Han kommer alltså att ha en fräsigare mobil än mig tills jag köper 5:an, vilket jag planerar att göra.

I alla fall så var han inne på Tele2s hemsida för att kolla vad fri surf kostar. Och frågar mig: Vad har du?
Jag: Jag har Medium. Betalar nog 89 kr/månaden.
Han: Jaha för medium kostar 59 kr/månaden.

Jag loggar in på min bank för att kolla fakturan och inser att jag betalar 69 kr/månaden. Märkligt tycker jag och tänker att jag får ringa Tele2 imorn (läs idag).

Så natten går och nu är det morgon/förmiddag/mitt på dagen och jag ringer till kundtjänst på Tele2.

Jag: Hej (bla bla bla) och jag har ju medium som jag betalar 69kr/månaden för.
Han: Ja det kan jag se här på din faktura.
Jag: Ja men så av en slump så såg jag på er hemsida att Medium kostar 59 kr.
Han: Ja det stämmer.
Jag: Okej, men vad betalar jag extra för?
Han: Nej egentligen ingenting. Vi uppgraderade medium i maj och då sänkte vi priset.
Jag: Jasså där ser man. Så jag betalar 10 kr extra i månaden för ingeting?
Han: Ja så kan man ju se på det.
Jag: Kan jag byta till det nya?
Han: Javisst!
Jag: Hur gör jag det?
Han: Det kan jag fixa här på en gång!
Jag: Tack... men bara av ren nyfikenhet. Är prisnedgångar något man ska hålla koll på själv eller får man nån sorts "heads up" för det?
Han: Nej det får man ju hålla koll på själv.
Jag: Hm, jag jag misstänkte nästan det. Ni har ju lurat mig sedan maj.
Han: Hmm hmm.
Jag: Tack så mycket för hjälpen.

Kommentarer

Postat av: Tele2

Publicerad 2011-08-22 12:59:31

Hej Petra,



Det är tråkigt att läsa att du känner dig lurad av oss på grund av prisändringen på surfpaketet. Anledningen till att vi inte ändrar produkten automatiskt på samtliga kunder med tjänsten är att det inte alltid blir fördelaktigt för kunden eftersom andra priser eller villkor kan uppkomma. I detta fall skulle det dock ha lönat sig för dig.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2



[email protected]

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela