Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Le semester med la familia!

Publicerad 2011-08-06 15:49:51 i Sommar

Senaste veckan, min efter-födelsedagsvecka så har jag hängt med la familia typ varje dag. Undantag måndag som var städdag och onsdag som var coach-och-sovdag.
Vi har varit på stranden i Falsterbo och solat och badat och min obefintliga solbränna har börjat smyga sig tillbaka! I like!

Igår hade vädret visat att det inte skulle bli sol så vad passar då bättre än en Skånetrip? Familjen som blivit blåsta på sina dagar på Österlen på grund av DUM BIL fick en liten dos med mig som guide.

Det hela började med att jag tog bussen från Malmö till Falsterbo. Där blev jag upplockad av Silverpilen (jag härmar Frojdis lite och kallar bilen vid namn, dock kom jag på detta namn nu och det är inget som nån annan säger, men what ever!).



Vårt första stopp blev Smygehuk som är Sveriges Sydligaste Udde. Mamma och Adam fick posa lite vid ett vägskäl som talar om hur långt det är till vissa städer därifrån, fågelvägen alltså.



Next stopp blev Ystad där vi käkade lunch. Jag åt en god kycklingsallad och tjyvsmakade på mammas kräftstjärtar.



Efter en snabbtur i Wallanders stad utan att gå i hans fotspår så åkte vi vidare mot Simrishamn. Vi hade dock bestämt oss för att stanna till vid Ales stenar också, så det gjorde vi.



Adam tyckte att det var KUL att klättra ner för berget till vattnet, och MINDRE KUL att klättra upp sen igen. För det tränade ögat går det att se min lillibror lååångt där nere.



Efter detta stopp åkte vi alltså till Simrishamn där Adam köpte en glass och vi gick en sväng på stan innan vi såg att klockan var mycket mer än vi trott och började köra hemåt igen.
Adam hann också på att härma Lille Havefrue:



Patrik skulle nämligen komma över och grilla. Han hade fixat köttet och det blev supergott!!


Boys som vill vara boys trixade sen på cyklar och Patrik var riktigt bra på att cykla på bakdäcket, om Adam vågat så skulle han säkert också varit grym.

När myggorna blev för många trots myggljus, myggspray och myggavstötande ljud på iPad OCH i kontakt så flyttade vi in i husvagnen och spelade en omgång Yatzy. Vem vann? Jag såklart!



Det har varit jättekul att ha familjen så nära så länge. Nu har de påbörjat sin färd hemåt och jag skickar en flörtbild och HOPPAS att de kommer hem ikväll! (eller om ni väljer att stanna hos Å och B till imorn).

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela