Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Sankt Marcus Vinkällare

Publicerad 2010-09-13 20:26:13 i Gott-gotti-gott-gott

Första rundan: Citronsill, senapssill, gravad lax med hovmästaresås, en ägghalva och en potatishalva, laxtårta, kräftstjärtröra.

Andra rundan: Fantastiskt god lax- och skaldjurssoppa med saffran.

Tredje rundan: Tuppfilé, krabbrulle, salamirulle, parmaskinka, lufttorkad skinka, mozarellabollar, oliver, marinerade vitlöksklyftor.

Fjärde rundan: Marinerad oxfilé, fläskfilé med shiitakesvamp, lammracks, marierade champinjoner.

Femte rundan:
Tiramisu, Daimtårta, blåbärscheesecake, äppelpaj, chokladmoussetårta (typ), vanlijsås och blåbär, jordgubbar och honungsmelon.

Sjätte rundan:
Brieost, fransk ost jag inte minns namnet på, väldigt stark ost som jag inte heller minns namnet på, annanas, vindruvor och en bit honungsmelon till.

Mmm jag åt precis lagom mycket (lite) av allt, så jag blev precis perfekt mätt och inte proppmätt.
Tips till er andra som ska äta buffé, skippa bröd och potatis och sånt som man kan äta billigt hemma ;)

Kommentarer

Postat av: frajd

Publicerad 2010-09-13 20:31:42

ååh det låter asgott!!

Postat av: Ia

Publicerad 2010-09-14 08:59:14

När jag äter ute har jag alltid potatis hemma

Det där lät jättegott

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela