Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

En riktig pluggsöndag hitills

Publicerad 2010-09-12 13:41:56 i Pluggis

Idag har jag läst 2 kapitel i den engelska lila boken som tydligen är den nya bibeln inom vägledning om man ska lyssna på Leifie.
Jag har även planerat lite inför min och Lojsies sammankomst när hon nu tänkte vakna, fortfarande nerrullat.
Nyss la jag även på telefonen efter ett samtal med B som kommer att vara min handledare på lärarpraktiken. Skönt att ha det fixat, det skulle egentligen ha varit klart i torsdags, men det blev klart idag.

Så nu håller jag förutom att jag försöker fatta hur man ska presentera sitt gymnasieprogram i fem minuter enligt Bolton, på att göra ett träningsschema. Jag har blivit alldeles för slapp de senaste månaderna. Så nu har jag alltså planerat in i min (faktiskt ovanligt överfulla) kalender de två dagar i veckan jag ska gå och träna. Egentligen vill jag komma iväg tre gånger, men jag vill inte skriva in det på helgen. Så jag har valt två vardagar och sen är helgen valfri beroende på vad jag ska göra.

Jag har även tagit efter Linda i min nya grupp och skrivit upp vad jag ska läsa till skolan vilka dagar. Jag tyckte att det var en bra idé och hoppas att jag kan följa det.

Jaha hurrni, nu ska jag ta tag i läsandet igen. Det är problem med it's learning (där vi lämnar in skolgrejer) så jag har fortfarande inte lyckats skicka in praktikplatsanmälan, men jag har inte det kvar att tänka på så det känns bra.

Kommentarer

Postat av: frida

Publicerad 2010-09-12 15:08:20

Jag vill också få lite (mycket) struktur på det där läsandet!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela