Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Hemma-SPA del 2

Publicerad 2010-10-24 20:53:33 i I mitt huvud just nu.

Nu har jag varit hos nagelteknologen. Hon var snabb idag. Vissa dagar är hon seg och klumpig och tappar nagellaket i golevt så att det skvätter röd färg som är svårt att få bort.


Först ner med händerna i en balja/skål vatten, sen ska naglarna skrubbas med en nagelborste.
Innan borsten gör sitt ska det på en nagelscrub som är blå med små korn i.


På med nagelbandskräm på alla naglar och massera nagelbanden så att de bli mjuka, sedan går det bra att försiktigt peta ner nagelbanden med en nagelpinne.


Efter lite färg (två lager) har jag en rosa-bandet-hand :)

Om man vill finjustera lite så kan man smörja in sig med handkräm, mitt tips är dock att vänta tills nagellacket torkat ordentligt innan du gör det.


Ps. Nagelteknologen är alltså jag själv, jag är inte så rik att jag kan hyra in en hem till mig. Ds.
Ps 2. Jag kommer bli det. Ds.

Kommentarer

Postat av: frajd.

Publicerad 2010-10-25 23:00:06

I love ditt hemmaspa! Kan vi inte göra detta tillsammans nåndag? du, jag och kungen?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela