Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Hembesök 1 - Bergshamra

Publicerad 2010-10-26 18:18:53 i Stockholm

Idag har jag hängt i Bergshamra hemma hos Heddi. Vi åt mat och fikade och hade det allmänt trevligt.



På tunnelbanan på väg dit hade jag först ett "vägledningssamtal" med en kvinna som ville bjuda på glass, sen sa hon att hon var arbetslös och då började vi prata.
När jag satt på röda linjen sen så trodde jag att vi skulle bli ihjälgasade allihopa för det kom en extrem stank av nagellacksborttagning och jag satte halsduken för munnen och trodde på riktigt att alla i vagnen skulle svimma.
Men sen så hoppade Heddi på och berättade att stanken kom från ett tunnelbygge, så det var ingen fara. De varnade om lukten på stationerna runt omkring.

Så jag lever. Det var ingen fara på taket, men jag tycker att tunnelbaneföraren hade kunnat säga något i högtalarna!
Skrämma slag på stackars turister på det där viset.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela