Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Älskade Stockholm

Publicerad 2010-10-26 01:06:40 i Stockholm

Okej, äntligen hemma hos mami. Det har varit en lång resa. Men det roliga började inte förens jag kom till hufvudstaden. Eller jo en rolig grej hände på tåget: Innan varje station stod det: Nästa (namnet på stationen). Temperaturen uute är  grader.
Undrar om de visar i farenheit ibland?


Här kommer min lista på saker som hänt ikväll i Stockholm:

  • En kille på tunnelbanan frågar två andra killar om de vill byta sin mcdonald's-paj mot en limpa bröd.
    Killarna går med på detta och efter en stund blir killen erbjuden en paj till, och han äter upp den snabbt!
  • Några tjejer utbrister: Oj! Här kan man inte vara borta från stan i en helg ens utan att de börjar bygga! (och syftar på de stöttepelare som numera håller upp gröna linjens tak i t-centralen.
    Ni kan ju tänka hur jag känner, jag har varit borta i flera veckor!
  • En skum man HOPPAR ut genom dörrarna när de är på väg att stängas i Bandhagen. Jag blir skitskraj och tror att han är en våldtäktsman som valt ut mig under resan. Ringer till Helis.
  • Får komma in en sväng hos Helis innan jag fortsätter hem, för att skaka av mig den läskiga mannen.
  • Har på mig vinterjacka, drar på tung väska + adrenalinrädslan = jag märker inte av de -5 graderna ute och kommer hem helt våt av svett.
  • Bäst av allt: När jag kommer hem har mamma bäddat och lagt ett fint "sov-gott-kort" på min kudde.
  • Mamma kommer även ner och snackar lite med mig :)

Nu är det dags att sova. Imorgon ska jag hem till Heddi på hembesök! Kanske hinner med Emmis också? I will call you eller skicka ett sms :)

Kommentarer

Postat av: Trondingebjorg

Publicerad 2011-10-20 07:25:17

This is a truly fantastic site, which I stumbled upon through google, I must say it has been a pleasure viewing this site and I am very happy that I found it, excellent content, keep up the good work and good luck.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela