Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Raggmunk

Publicerad 2010-05-18 18:46:10 i Tänkvärt

Patrik är ute och springer en runda. Han har även fixat mat som ska förtäras när han kommer hem igen. Raggmunkar! Jag har aldrig riktigt vetat skillnaden mellan raggmunk, rösti och råraka.

Jag trodde att rösti var riven potatis som man om man vill har i lite riven morot och sedan steker.
Köper man rösti på IKEA så är det som en potatisbulle.

Jag trodde att råraka var riven potatis som man steker.
Det visar sig vara rätt om man googlar det.

Jag trodde att raggmunkar var som potratisbullar med inbakat fläsk.
Så är icke fallet. Raggmunk är som en hel vetenskap! Nästan som en pannkakssmet som man rör ner riven potratis i och sedan steker.

Spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela