Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Mindre bra

Publicerad 2010-05-06 21:14:48 i Gott-gotti-gott-gott

Jag jobbade extra länge. M var tvungen att gå hem eftersom att hon var sjuk.
Hade planerat en fin middag (ja en fin middag, inte en finmiddag) med P som jag skulle laga. Men i och med att jag jobbade till fem så kom han hem före. Så jag köpte med pizza istället.

Telefonsamtal:
- Hej jag skulle vilja beställa 2 kebabpizzor.
- Något annat?
- Ja, de ska vara utan tomat och utan fefferoni.
- Okej, de är klara om 10 min.
- Tack, hej.

Kommer till oprövad pizzeria och ser till min fasa att det är svamp och lök på pizzorna!!!
Helt ledsen blir jag. P gillar inte svamp och lök på pizza. Och jag trodde inte att det var svamp och lök på pkebabpizza.
Tar iallafall pizzorna med mig till cykeln. De kan inte vara på pakethållaren (har testat det förut) och jag får en påse som inte gör någon nytta eftersom att den inte kan hållas i sina handtag.
LÄgger tillslut pizzorna PÅ cykelkorgen och börjar cykla.
En hand på pizzorna, en på styret.

Jag trampar FRAMÅT, åker typ BAKÅT.
Aaaaa jag hatar att det alltid blåser så jäkla mycket i Malmö. Men idag var det banne mig storm!
Kom hem helt svettig och arg och sur.
Såg Patrik som var snäll och snygg.
Blev glad, tog en chokladbit och så åt vi.

Inte så god pizza (som vi dessutom var tvugna att värma i ugnen också).
Men men.
Livet är inte alltid enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela