Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Oh ah cha cha cha

Publicerad 2010-03-10 22:22:17 i Tänkvärt

Ikväll har vi haft finbesök!
Mags och Loa på middag.
Jag filmade de båda och har nu spelat in mina två samtal som ska redovisas. Kanske inte världens bästa, men jag kan ju ta lärdom av det och kanske kioppla av lite mer framför kameran nästa gång :)
Middagen som Patrik mestadels stod för medan jag agerade filmstjärna med en gäst i taget bestod av:
Förrätt - Gazpacho med hemgjorda krutonger.
Varmrätt - Thaigryta med ris.
Efterrätt (made by me anb F) - Polkadot med polkagrädde.

Yummi yummi.

Dagen på praktiken har varoit mycket givande. Började åtta istället för nio som jag oftast gör eftersom att jag hade ett samtal inbokat klockan 8 med en elev. Tyvärr hade han försovit sig och kom först halv tio... men men. Samtalet gick superduper och jag vävde in en övning som gick över förväntan!
Jag hade fått som mål att ha ett 30-min samtal och jag höll på i 25, så jag är nöjd.
Sen fick jag och Lojsan hälsa på hos specialpedagogen och det var mycket intressant! Fick kolla på ett test som är ett förtest för att se om man har dyslexi (ger dock ingen diagnos för det måste psykologen göra) och ja det var kul att få en inblick och mer förståelse för elever med läs- och skrivsvårigheter och lite, lite info om särskolan och vad som skiljer det och tex dyslexi åt.
Efter en fika i ett tomt personalrum hälsade vi på hos bibliotekarien som engagerat pratade om hur hon kämpat för skolans elevers läslust.

Ja och som sagt, nu har jag klarat av mina två samtal.. livet leker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela