Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Tick tock tock

Publicerad 2010-06-14 13:34:56 i I mitt huvud just nu.

Tiden bara springer iväg!
Jag var uppe vid nio imorse och var en sväng på gymmet. Det är ganska harmoniskt att träna på morgonen för det är nästan inga andra där så man behöver inte ta en annan maskin för att den man egentligen vill ha är upptagen. Dessutom känns det som att man förbränner mer om man tränar innan man käkat frukost. Det kan vara en myt att det är så, men jag tror på den.

Efter att jag varit på gymmet så satt jag på balkongen i solen och solade, råkade somna och blev väckt av Patrik som nöp  mig i tån, jag sa att det var bra att han väckte mig så att jag slapp få solsting. Det kanske också är en myt, att man kan få solsting och bli helt virrig om man somnar i solen. Jag har iallafall alltid trott på den myten och varit mycket noga med att somna med en t-shirt eller liknande på huvudet när jag varit utomlands. Detta har då såklart resulterat i att jag varit väldigt blek i ansiktet också, men förr i tiden tydde det på rikedom och att man hade det så bra ställt att man kunde vara inomhus och inte jobba ute.

Strax ska jag och Patrik på promenad, jag föreställer mig att vi strosar runt borta vid Malmö hus/Slottsmöllan i de där fina blomsterträdgårdarna, men vi får se var det blir.

Förresten så har jag bokat tid hos frisören också, jag ska komma på onsdag morgon, men ska förbi en snabbis idag eller imorgon så att de får titta på och känna på mitt hår för att se vad det är för slags hår och hurdana lockar det kan bli när jag permanentar det.
Många säger att man saknar sitt raka hår när man väl har lockat det, men jag tror faktiskt inte att jag kommer göra det. Å andra sidan tror jag inte heller att pemanenten kommer hålla sådär jättelänge med tanke på hur länge mina lockar håller i vanliga fall...
Men vi får se, jag tror det kan bli hit-girl-nice! (Jag kan inte använda mig av kick ass eftersom att det är Rockys grej).

Nu verkar det som att det är dags att bege sig mot grönare platser!

Kommentarer

Postat av: frida

Publicerad 2010-06-14 20:36:58

haha, klart du får säga att det blir kick ass :D låter ju skumt med hit girl-bra, haha!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela