Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Midsommarsummering

Publicerad 2010-06-27 21:43:02 i På resande fot

Jag har haft en bra släkthelg på landet och tänkte att jag skulle summera lite.

Vi kom ju som bekant dig i fredags = midsommarafton. Det första jag gjorde var att sätta igång och binda kransar.
Resultatet blev lite varierande, min blev fulast för jag hade tappat tålamodet.



Vi åt sillunch och sjöng nubbevisor och hade allmänt trevligt.
Efter maten hade vi (Patriks idé och min kreativitet) fixat en femkamp. Det var mycket uppskattat och Lag Perre & Micke vann.
Mamma ville ha nån slags revanch sen och så körde vi femkamp igen och då var det man mot man. Jag som var domare i första ronden fick vara med i andra, men jag vann inte :( Det gjorde Adam!

Mat och nubbe fortsatte och mamma, Perre och Adam badade i sjön. Kvällen var mycket trevlig men det blev inte speciellt sent.

På lördagen vaknade jag ganska grinig. Myggor hade surrat i rummet hela natten och dessutom delade jag och Patrik på en minimal säng så jag var trött. Att mötas av massa människor som är happy happy då gjorde inte mitt morgonhumör bättre. Men efter en dusch och lite mat i mig så blev jag glad igen.
Jag följde med Ia in till "stan".



När vi kom hem så fick jag med mig Adam och Patrik på skogspromenad som blev bergsklättrning. Så istället för att vara rädd för ormar och andra läskiga djur så fick jag klättra i höga berg och vara rädd för ormar samtidigt ;)



Bergsklättringen gjorde oss riktigt varma och svettiga, så vi tog silverbilen ner till sjön för att bada. Jag som inte är jättevan bilförare fick ta hjälp av en 10-åring och en kille utan körkort för att kunna backa runt och svänga ner. Bra Petra, bra.



På kvällen spelade jag, Ia, Johanna, (Mamma) och Adam kort och satt vid brasan och hade det mys.
Killarna (- Adam) kollade bara på fotboll och sen gick de och la sig.

Idag åkte vi hem rätt tidigt, men jag hann hänga lite i hamocken.

--> För att summera hela helgen så tycker jag att allt var tipp-topp men jag saknade min storasyster ;(

Kommentarer

Postat av: frida

Publicerad 2010-06-27 23:46:16

hängde ni också i hamocken och spelade kort igår?! det gjorde Emma, Annie och jag igår på vår tjejkväll :D

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela