Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Härliga sommar

Publicerad 2010-07-05 11:59:01 i Kärlek

Det var länge sen jag upplevde sådan här värme.
Underbart härligt är det. Jag funderar nästan på att köpa en plaskdamm till balkongen. DÅ hade den varit fulländad. Balkongen alltså. Just nu får jag nöja mig med blomsprutan, den svalkar ganska bra den med, men det torkar så snabbt.
Nyss kom Patrik ut med lite melon som mellanmål, jag lever som en drottning.

Jag har tömt huvudet och fyllt det med sommar. Det är något speciellt med juli.' En vis kvinna skrev något vackert den 1 juli 2007, jag vill dela med mig:

Känner ni inte hur det pirrar i hela kroppen?
Hur underbart det är att åka hem på kvällarna för att det är ljust ute vilken tid man än åker.
Fåglarna kvittrar och luften är så där härligt ljummen.
Inte för varm och inte för kall, alldeles perfekt.
Sommaren börjar idag.
Juli.
Jag älskar början av sommaren, för då vet man att man har iallafall två månader av lycka, för vem är inte lycklig på sommaren?
Jag är ju en sån människa som verkligen styrs av solenergi, så man kan ju lugnt påstå att jag mår som bäst nu.
Det finns egentligen ingenting som kan förstöra ens lycka i juli.
Man märker det redan på morgonen, imorse, det var som en helt annan stad jag gick igenom när jag åkte hem från jobbet efter att ha jobbat i natt.
Alla strålade, för att alla kände det i kroppen.
Man kan inte motstå att le mot luften när den är julivarm.
Sommaren börjar nu.
Ta för er.
Le.

Och ja, det var jag som skrev det. Redan då visste jag det. Juli är magiskt. Kanske ännu mer magiskt nu, nu när jag har någon att dela den med.

Kommentarer

Postat av: frida

Publicerad 2010-07-05 12:32:49

Tillräckligt för att du ska härmas ;)

Postat av: Bästis

Publicerad 2010-07-05 21:11:34

Väldans vad vackert du skriver då.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela