Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Plugghäst

Publicerad 2010-01-16 22:55:05 i Tänkvärt

Det här med att plugga och plugga hela helgen gör mig faktiskt lite deppig.
Men samtidigt så känns det som att jag behöver läsa mer. Jag vill verkligen klara den här tentan, jag vill inte känna bakslag igen. Så därför läser jag, läser igen och läser nytt. Fredagen igår bara försvann. Visserligen var det trevligt på TP-kvällen, men var var jag? Inte riktigt där iallafall. Någonstans borta i sociologivärlden kanske? Eller någon helt annanstans?
Somnade på soffan typ några minuter efter att de sista gästerna (kan man kalla det så?) hade gått. Sen vaknade jag till och kollade på tv. Riktigt tråkiga program. Gick och la mig strax efter 12. En fredag.

Idag har jag mest läst. Och läst och sen läst lite till. Patrik tog med mig till en affär jag aldrig varit i, där fanns det massor av godis att bli suktad av. Men jag lät mig inte lockas. Stod snällt i kön och tittade framåt.

Skulle förbi Frida och lämna hennes scarf och frågorna från gårdagen också. Jag kom dit och möttes av en lika frånvarande skara som jag själv känner mig som. Louise, Viktor och Frida satt och pluggade, men jag tyckte nog mest att de åt godis. Efter en timmes shitt-chattande gick jag upp en våning. Med både scarf och frågor fortfarande liggandes i väskan.

P frågade om jag var sur. Det var jag. Men jag vet inte varför. Har gått runt och känt mig lite småsur sedan igår. Kanske för att jag har tentaångest? Kanske för att jag tycker att man ska koppla av på helgen men inte tillåter mig själv att göra det? Ja vem vet.

Ska snart sluta läsa för idag och istället krypa upp i soffan med en kopp te och kolla på film med min fina boyfriend. Sommaren med Göran. Visserligen har vi redan sett den (på min födelsedag) men nu ska vi se den igen. Jag har för mig att den var riktigt kul, känns även som en sån slags film som blir roligare andra gången man ser den.

Såja. Läsa lite till var det, fan va skönt på måndag eftermiddag när detta är över.

Och en MYCKET, MYCKET glädjande nyhet fick jag idag när jag pratade med Helisen. Hon kommer hit! Hit till oss. Och hälsar på!
Tyvärr får jag vänta till slutet av februari, men hon kommer! Min fina kompis kommer och hälsar på :)

Och ja, jag längtar redan.

 

Kommentarer

Postat av: lojsan

Publicerad 2010-01-17 11:36:44

tyckte väl att du var lite låg igår, men vet du? Imorgon vid denna tiden är det över! Blir du lite gladare då?



och vi åt faktiskt inte bara hela tiden, vi pluggade också! grr! :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela