Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

När man tänker på det...

Publicerad 2010-01-04 23:10:05 i Tänkvärt

.. så är det faktiskt lite sådär som de säger i Fucking Åmål: "Man blir ju som man umgås". (Jag vet efter starka protester i en viss blå Saab att det inte gäller alla.. men ofta!)
Jag har i brist på annat eller för att jag tycker att det är kul, kollat igenom en del Nyårsalbum som folk lagt upp på Facebook. Och det går att se om folk är nära vänner eller ej.
Jag vill inte låta fördomsfull på något vis, men folk med bra klädsmak dras ofta till andra med samma intresse. Och folk som ser lite nördiga ut (läs är lite nördiga) har av bilderna att dömma även kompisars som ser lika nördiga ut. Inget illa menat. Men så är det.

Samma sak med folk som har en viss stil, eller ja, livsstil. Kanske låter konstigt när ni läser det, men jag vet att ni skulle förstå om ni verkligen försökte.

Kanske inte bästa exempel på bild, men jag hittade ingen som det var lika mycket folk på. Den här bilden är tagen på nyårsmiddagen hemma hos Marcus och Sofia.
Längst fram i bild ser man Helis i sin nya fina modeklänning och AB (vars klänning man inte kan se) sitter med en snygg axelbandslös blåsa. Båda två har blondt hår och ja långt. Och båda är snyggt slanka/smala.

Sen på höger sida sitter Kalle som är ABs kille och Patrik som ni alla känner som min andra hälft. Detta är egentligen inte deras kompisar (förutom vi tjejer då) men har fått höra att det ska vara finklätt och därför dragit på sig varsin kostym med snygg slips.

På vänster sida i grått sitter Svan som visserligen har skippat kostym (precis som Marcus som står upp längst bort). De två är bästistar och bundisar så pass att de matchar frillan! Benny som inte syns på bild har en snarlik (på gränsen till identisk) skjorta som matchar Marcus.



Sofia står på fotot skymd bakom Svan men hon passar in i kategori 1, AB och Helis.  Snyggt ljust hår och snygga kläder och smal kropp. Jag ska visa ett till kort så att ni fattar bättre:



En annan likhet man kan se är valen av färg på nagellack (jag vet att jag är på väg att gå för långt) men på nyår hade vi alla (utom AB för en måste ju bryta regler och vara rebell) svart nagellack. Mycket elegant och
Stockholmschict.

Sista bilden är på mig och Patrik, vi matchar givetvis ;)


Summa summarum: Jag har bara snygga kompisar.


Kommentarer

Postat av: lojsan

Publicerad 2010-01-04 23:48:15

åh, är jag med i den kategorin? :)

Postat av: anna

Publicerad 2010-01-05 20:30:55

gör ett malmökollage!:D

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-01-06 00:41:03

haha...jag sitter pa bibblan och garvar hogt.

Postat av: Urban Turban

Publicerad 2010-01-07 01:27:45

Det här var nog något av det dummaste jag läst. 1. Dina tjejkompisar är mediokra. 2. Dina killkompisar är mediokra 3. DU är medioker.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela