Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

10-18.30

Publicerad 2010-01-28 19:53:53 i Tänkvärt

Nu sitter jag hemma och funderar på om vi ska cykla eller gå på promenad sen. Det är ca 150 meter snö och jag vågar nog inte cykla då.
Idag har visserligen solen skinit hela dagen och smält bort en del och faktiskt ingivit lite vårhopp i mänskligheten. Min termometer stod på +10 grader imorse när den låg på vår vindstilla balkong och solade sig.

Skola idag alltså, ganska kul föreläsning. Ganska läskigt när tant AK entrade rummet och inte alls var tjock. I min fantasi var hon stor som ett hus senast och mycket, mycket yngre. Undrar vem jag gått runt och tyckt illa om? Jag var helt säker på att det var hon. Men idag var hon som vilken söt tant som helst. Märkligt. Mycket märkligt.

Vi har gjort upp ett körschema för gruppsamtal och trots smart teknik så hamnde jag som förste man ut! Men det ska nog bli bra, jag ska komma på många roliga övningar. Det ska finnas några som inte hinns med hellre än att jag håller ett för kort gruppsamtal!

Efter skolan stannade jag kvar och satte mig i tysta delen av bibblan (inte så mycket Petra, men hey, man kan väl prova). Satt och läste i 1,5 timme och ja jag hann med att läsa klart bok 1/6 så jag är nöjd.
Stack iväg sen och skyndade mig allt jag kunde genom snön och solskenet för att inte komma försent till mötet! Men jag var ute i så pass god tid att jag var tvungen att ta en snabb runda inne på Lagerhaus och kolla rean för att inte komma pinsamt tidigt. Hittade en fin present som jag köpte till Patrik. Han säger att han blev glad :)

Mötet på jobb var som en kickoff för mig. Vi ska vara med i en tävling och lite prestationsångest har jag skapat mig, men det kan nog vara bra. Få mig att verkligen anstränga mig att göra mitt bästa!

Nu ska jag packa ihop och sen tjata lite så att vi går.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela