Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Cykeltur och brandalarm

Publicerad 2010-02-17 14:28:06 i Tänkvärt

Jag fick med mig Patrik som bärhjälp med kläderna. När vi kom ut till cykelrummet gick min papperspåse sönder och jag fick lov att gå och hämta plastpåsar istället.
När vi sen cyklat en liten, liten bit och just passerar Willys ser Patrik DET. Det som jag verkligen letat efter men inte kunnat finna. En container att dumpa kläderna i!
Så istället för att cykla enda bort förbi Louise så kunde vi dumpa dem i en container typ 3 minuter från huset. Varför har jag inte lagt märke till den tidigare? Inga öppettider att hålla koll på och ingen lång jobbig väg att cykla med 100 kg kläder och skor och lakan. Helt perfect.
Men såklart lite störigt att det funnits så nära hela tiden utan att jag vetat om det, och därmed haft kläderna ståendes i ca 1 månads tid och tagit massa plats.

Iallafall så kom vi hem och jag stekte pannkakor till lunch (mellis för P) och sen så satte jag mig för att plugga... Först så pluggade jag på fel grej, tyckte att det inte kändes vesäntligt men jag hade ju sparat hem föreläsningarna, kom sedan på att det var till fältarbetet. Lite extra jobb, men alltid bra att kunna.

Iallafall så satt jag i min godan ro med musik på och pluggade. Patrik satt och kollade på film med hörlurar (som stänger ute allt annat ljud) i öronen.
Helt plötsligt hör jag ett högt jäkla tjuuut. Ingen reaktion från P att han hört något.
Så hörs det igen. Jag viftar och får Patriks uppmärksamhet. Han ploppar ur en hörlur och återigen kommer tjutet.
Vi tror att det är vår egen brandvarnare som har slut på batteri men det visar sig att det är sirenen, det allmänna brandlarmet som tjuter!
Vi klär på oss och går ut, ute i korridoren så ringer ett vanligt brandlarm och ja jag har aldrig sett alla dessa grannar som var ute och undrade hur man skulle gå till väga.
Så slutade det. Och vi gick och hämtade posten och sen hem igen.

Läskiga saker:
1. Patrik hörde inte ljudet = jag bad honom lova att aldrig sitta med hörlurar i när han är ensam hemma. Han lovade inte, men påpekade att han kan klättra ner för balkongen om dörren sprängs och elden kommer in till oss.
2. Ingen visste var man skulle ta vägen.
3. Det stod soppåsar i korridoren, det får man inte ha på grund av brandrisk.

Nu ska jag vänta i en halvtimme och sen se på ghost. Känns som att jag pluggat ganska bra idag, ska kanske läsa lite till, men annars tar jag det imorgon. Har insett att jag svarat fel på sista frågan men tycker ändå att det är felbedömt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela