Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Valet

Publicerad 2010-08-31 22:48:17 i Tänkvärt

Okej, jag erkänner. Jag har inte riktigt börjat sätta mig in i vilket parti jag ska rösta på.
Men jag har sagt att jag ska det så att jag inte blir lurad igen. Inte för att jag tror att en gammal fritidsfröken ska stå i min vallokal här i Malmö, men ändå.
Jag vill vara förberedd. Men nu när jag sitter och läser i de broschyrer som vi fått hem så känner jag mig inte lockad. Visst trodde jag att jag gillade ett parti (risk för kommentarstorm så jag låter bli att uttrycka mina politiska åsikter på bloggen). Men när jag läser deras info så är det inget i mig som säger: YES!

Tvärtom känner jag mig ännu mer vilse i valdjungeln. När jag gjorde det där förbaskade valtestet på nån sida (tror det var genom Aftonbladet) så fick jag ju jämna stolpar. Det lutade inte ens mer åt varken blått eller rött. Jag är en sån som vill ha allt och inte välja bort något av det bra. Och alla vill ju ha rösterna, så alla har något bra och alla har något mindre bra.


Dock tycker jag att det är viktigt att vi går och röstar. Hellre blankt än att inte rösta alls. Jag vill inte ha in "de dumma" partierna i riksdagen. Så jag uppmanar alla att gå och rösta. Det gör jag verkligen.

Kommentarer

Postat av: Fredskronk

Publicerad 2010-09-01 03:11:39

Eftersom att blanka röster numer räknas bort är dessvärre en blankröst lila mycket värd som att sova bort valdagen.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela