Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Snabb summering

Publicerad 2010-08-08 15:39:05 i Kärlek

Onsdag - Mami, Perre och Adam kom vid fyratiden och då käkade vi tårta såklart eftersom att jag hade fyllt år. Efter lite hemmastund tog vi bussen till JP-s där vi åt jäääkligt maffiga hamburgers som gjorde att jag höll mig proppmätt ända till dagen efter. Vi promenerade runt typ hela stan (2 timmar) och Adam fick stanna och leka lite på vissa ställen för att hålla hans humör på topp. Jag lekte också lite (gungbräda som snurrade) men jag tyckte att det var mer läskigt än kul.

Torsdag - Familjen hämtade upp mig och P2 som bodde på hotell Källaren och så åkte vi till Kalkbrottet (som mamma velat se sedan urminnes tider när jag först visade en bild).

Vi fortsatte till Öresundsbron och upp till utkiksplatsen.

Efter det var alla utom jag svettiga och vi åkte till Falsterbo och badade. Eller jag badade inte, men alla andra gjorde det. Förutom Eva, men de kom lite senare också så det räknas inte.
Vi hängde på stranden i några timmar och jag frös mest och låg med kläderna på.
När vi äntligen bestämde oss för att packa ihop hade jag börjat bli lite varm, men inte badsugen.

På kvällen var det middag hemma hos Fam Å, aka Hotell Källaren. Det bjöds på tacos - och whiskyprovning för de som ville (= Perre och Jan).
Vi spelade Wii och mamma var inte bäst, men när vi var på lag (ja på lag) så förlorade vi inte iallafal. ;)
Det var en mycket trevlig och rolig kväll och familjen gick vid lite över 2.

Fredag - började lite segt eftersom att kvällen innan blivit sen. Men vi åkte in till stan, till en början bara jag, Adam och Mamma. Efter att Adam köpt ett par sjukt snygga fotbollsskor och jag lämnat tillbaka en väska på Åhléns så mötte Perre upp oss för att fortsätta utforska stan. Vi gick en sväng till Möllan (där Perre åt en Falafelrulle för 15 spänn) och sedan till Pildammsparken. I parken höll "First Aid Kit" på att förbereda sig inför kvällens konsert och vi stannade och lyssnade en stund. Det var riktigt vackert.

Efter en inbjudan till korvgrillning stack vi hem och sedan till Åkessons för att grilla korv.
Jag körde sedan allihopa (fast Eva och Jan fick cykla) till Västra Hamnen där vi kollade på solnedgången

och kollade in Stapelbäddsparken där massa människor åkte på skateboard och cykel och ja var allmänt häftiga.

Kvällen avslutades med en öl på Vespa (Zingo för mig och Adam) innan vi körde hem igen.

Lördag - Får ett samtal om att de vill ha taxi så jag kör bort bilen och hämtar upp familjen som säger hejdå och kör hem till Stockholm. Efter en timmes körning kommer jag och P2 hem och inser att de glömt Adams väska.

Söndag - Jag skickar väskan på posten.