Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Wrap up - Internat Höllviken

Publicerad 2009-09-11 10:48:28 i I mitt huvud just nu.

Nu är jag alltså hemkommen från the little Höllviken.
Det var en spännande massa timmar som vi var där och lärde oss lite saker och övade på lite andra saker.
Givande skulle jag använda om jag bara fick ha ett ord som beskrev.
Fast vem kan hindra mig?

Vi fick mest leka, vilket jag tycker är svinkul och min hjärna bokstavligt talat sprutade ur sig idéer.
Det viktigaste för mig dessa två dagar har alltså varit att hålla mig tillbaka lite, låta andra ta plats. (läs mer nedan)
Tycker att jag klarat mig förvånandsvärt bra.
Kan inte låta bli att le dock när jag tänker på att jag fick en sån fin komplimang.
Den berömde inte bara min kreativa sida, utan även min kvicktänkthet. Kul också att även mina gruppmedlemar lät mig njuta av berömet och höll med om det som sas, istället för att försöka sno åt sig en bit av äran.
Det var stort, och det kändes bra. Respekten för dessa människor växte. Larvigt jag vet.

Ibland vet jag inte var mina idéer eller min fantasi kommer ifrån, men det finns liksom alltid något där.
Som vill ut.
Självinsikt.

Klassen är bra, jag har snackat med de flesta men det finns tyvärr fortfarande folk i klassen som jag inte ens
vet namnet på. Och det har inte att göra med att jag inte är öppen och social.
Det har att göra med att jag har vissa obehagliga fördomar.
Jag kan inte riktigt ta en person på allvar när den inte tar sig själv på allvar.
Detta kan visas på olika sätt, men i detta sammanhang tänker jag mest på fetma.
Det är viktigt att tänka på vad man stoppar i sig, och jag tycker inte om att se tjocka människor vräka i sig chips, godis och ostbågar.
Jag tyckte att det var fruktansvärt att se det på Donken med. Fast där var det mest pommes fritsen som jag störde mig på.
Att de åt alltså.

Men jag ska låta folk sköta sina egna liv så ska jag sköta mitt.

Annars tycker jag att det är en väldigt god sammanhållning i klassen. Iallafall mellan oss "yngre" och med de i min grupp.
Vi skrattar mycket, det är viktigt.
Jag är glad att det är så olika människor i klassen, för alla har så mycket att komma med från olika synvinklar.
Det var riktigt intressant att höra om folks tidigare erfarenheter i livet.

En annan intressant grej vi gjorde var olika gruppövningar, och som ni som känner mig kanske redan har förstått,
så blev jag ofta en självutnämnd inofficiell ledare i vilken grupp jag än var i.
Detta är en bra egenskap enligt mig, men samtidigt är det viktigt att jag inser att jag tar för givet att jag ska styra, och därmed kan backa och låta andra komma fram.

Jaa det har som sagt varit en lärorik period dessa två dagar.
Men guuuuuud så skönt det var att komma hem.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela