Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Kväll och morgon

Publicerad 2009-10-08 11:57:27 i I mitt huvud just nu.

Igår hade jag och R fullt upp med att springa runt och intervjua folk. Så pass mycket (eller iallafall sent förlagda möten) att jag fick riktig brådis när jag kom hem.
Bytte om och sminkade till mig lite och tog sen trappan ner till Frida för att mötas upp och sitta och huttra i hennes blåsiga lägenhet.
Sen cyklade vi till stan och träffade Louise och Anna för att gemensamt ringa på hos Alexandra. Vi visste inte vad det stod på hennes dörr, så F chansade och vi blev insläppta. Men det är fortfarande ett mysterium om det var rätt eller fel dörr vi ringde på.

Väl inne på innergården möttes vi av nästa hinder, nämligen att den dörren också var låst. Som tur var kom Viktor och hans tjej Malin som pratat med A som var på väg ner.
Vi började hacka och skära och öppna majsburkar och göra gucka. Mycket trevligt och så anslöt sig Josefin och Camilla. Mycket tjatter och trevlig stämning, fast det blev inte så himla sent, snarare rätt tidigt. Men bra var väl det eftersom att de flesta av oss skulle upp tidigt idag.

Så idag mötte jag R klockan 10.20 utanför Sorgenfriskolan och hade en intervju med studie- och yrkesvägledaren där. Det hon sa bekräftade mina misstankar: Grundskola är inget för mig. Jag ska jobba med vuxna.

Ska iväg till skolan sen och ha handledarmöte, inte direkt något jag ser fram emot eftersom jag har hört att det inte är så givande. Men man ska ge alla en chans och kanske kan vi få något tips på vägen om hur vi kommer vidare och om det är nån speciell literatur vi bör kika i.

Imorgon är det äntligen fredag och jag ska nog bara vara hemma med P, min fina P. För lördagen är dejtdag och då ska vi gå upp tidigt!

Kommentarer

Postat av: Ia

Publicerad 2009-10-08 14:56:26

Jag gick i Sorgenfriskolan 1:an och 2:an 3:e klass började jag i Sofielundsskolan och gick där tills vi flyttade till U-V 1952

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela