Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Hemmafru - jag? Ja!

Publicerad 2009-10-25 16:46:19 i Tänkvärt

Idag har jag verkligen fixat och donat.
Jag har städat och putsat och till och med moppat hela lägenheten (woow 32 kvadrat)!
Strax ska jag laga en riktigt god middag också. Lax och ungsgrillade grönsaker och potatis.

Det är nästan mörkt ute, och klockan är 16.41 ny tid. Tragiskt, men imorse var det ljust!
Fast att kalla det "imorse" är en definitionsfråga. Jag gick upp senare än vanligt, men ändå en timme tidigare liksom. Jag gillar det där med att få en extra timme, mycket jobbigare när det är åt andra hållet tycker jag.

Igår började jag och P att kolla på "Breakfast with Scot", och såg klart den idag eftersom att "vissa" blev för trötta igår för att se klart den. Iallafall är det en film jag varmt rekommenderar. Så himla jättesöt!!!
Jag satt och smålog hela tiden nästan, förutom i slutet såklart när jag blev lite känslosam åt andra hållet.

Mailade just med L och fick reda på att jag får komma på onsdag och hämta tentan, det bara skjuts upp och upp hela tiden. Men jag ska stå där klockan 8.00 inte en minut senare!! Sen ska jag utvärdera att det har fungerat MYCKET dåligt. Moahahaha.

Jag gjorde cappucino innan, eller jag skummade mjölk och sen hällde Patrik på vanligt bryggkaffe. Men det blev gott! Gott-gotti-gott-gott till och med.

Nej hurrnini, nu ska jag börja fixa med potäter och morötter och lax.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela