Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Glass, choklad och fanta

Publicerad 2009-10-15 21:52:19 i Tänkvärt

Alltså det där med att äta nyttigt.. det är inte så lätt.
Om man råkar ta ett steg åt fel håll är det lätt att man fortsätter.

Jag har hållit mig ifrån kakor och annat gott som vi haft hemma nu i en tid. Men igår var det fest och det bjöds på alla möjliga smaskigheter. Kanske satte det igång mitt sötsug igen?

Ska jag vara ärlig så vet jag inte riktigt hur det gick till. Jag satt i sängen och hade tråkigt, berättade det för pluggande Patrik. Han föreslog att jag skulle till Konsum (eller alltså Coooop som man tydligen måste säga) för att köpa glass. Jag tvärvägrade och då vände han på steken och sa att jag kunde väl köpa skotte till honom.

Och det är klart att jag kunde göra det. Han ger mig matkonto-kortet och en glasscheck som gäller för GB-glass på 50 spänn.
När jag kommer hem har jag köpt 3 paket glass: daim, krossad choklad och jordgubb. Och så var det 4 dubbla choklad för 20 så jag köpte lite skottar och en pigall och en coco (mmm co-co) och så råkade det sih ner en fantaflaska också.

Så nyss fikade jag med lite choklad, lite daimglass och lite fanta.

  

Dåligt - jag vet. Men åh så underbart gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela