Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

80-talsfest

Publicerad 2009-10-15 16:18:37 i Tänkvärt

Det var en hejdundrande kväll igår och aa mycket kul att dansa till musik som inte är så himla seriös.
Förfesten hos Louise var trevlig med många fina tjejer och mycket fotograferande och snacks. När man tänker på hur mycket vi åt så kan man nästan må lite illa, så jag låter bli att tänka på det.

Iallafall så kom vi iväg till KB (som jag stolt lärt mig att det heter nu) och väl där var det många snygga 80-talsmänniskor. Tänk att folk såg ut så för jämnan på 80-talet.

Vi dansade och svettigt var det. En kille i krullperuk kunde inte ta ögonen från L och det tyckte jag var kul och försökte leka lite dr. löööv. Men det gick mindre bra.

En efter en började droppa av och tillslut så satt bara jag, F och L kvar. Och då kom en annan som vi försökte att inte se, fast det misslyckades totalt. Tur att man har lite skådespelartalang och kunde drämma till med ett "Nejmen HEEEJ" fast att man egentligen menade: oh no.

Vid halv tre ungefär gick vi mot cyklarna och jag skjutsade L hem den lilla biten som det var, fast det var bra eftersom att det var så kallt ute. För det gick snabbare.
Sen cyklade jag och F hem och jag kröp ner som en isbit bredvid en sovvarm P som hade snurrat in sig i allt täcke.
Som den goda flickvän jag försöker vara så lät jag bli att slita och dra i täcket och njöt av att iallafall vara inomhus. Tillslut frös jag dock så mycket att jag lät bli att vara god och snodde åt mig en bit täcke.

Vaknade några timmar senare och visste att jag skulle kräkas. Men det blev inte så. Istället somnade jag nästan på toagolvet. Jäkla Listerine. Jag mår alltid illa när jag har tagit det. Ska sluta, även om det innebär fruktansvärd bakfyllestank ur munnen när man vaknar. Hellre det än illamående på natten!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela