Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Tågblogg 16.47

Publicerad 2009-11-20 21:45:27 i Tänkvärt

KLockan 16.47
Vi sitter på tåget som är ca 1 timme och 50 minuter försenat och det är ändå ganska angenämnt.
Patrik sitter och lyssnar på en ljudbok och jag sitter och luskar fram fakta från L och F samtidigt som jag lyssnar på
lugna låtar på iPoden. Har under de fem timmar som vi redan suttit på tåget (vi fick gå på tåget men det stod stilla i 1
timme och 50 minuter i Lund) hunnit med att kolla på två avsnitt av Grey's som jag smart nog laddade ner igår :)
Det gäller att vara förberedd. Har käkat lite godis och så har vi fått bjudefika, och det tackar man såklart inte nej till!¨

Det är ganska intressant att kolla på folk på tåg som är lite sena. Vissa har tänkt till och har förberett sig (som jag)
medan andra bara sitter och suckar (som tjejen i sätet bakom).

En kul grej med det här tåget (som inte är ett SJ-tåg utan ett Veolia-tåg) är att det inte finns några högtalare, så vid
varje ny station och  när vi stod stilla så får en av de som jobbar gå igenom alla vagnar och ropa upp stationerna/informationen
för egen hals! Ganska spännande. Alla liksom spetsar öronen när hon den där kvinnan kommer. Hon måste känna sig väldigt
uppskattad. Framförallt eftersom att det var hon som delade ut nyheten om gratis fika pga försening.

Om man ska ta några exempel på folken som sitter här i vagnen så har vi en äldre herre som tidigare (medan vi fortfarande
var i Lund) spelade schack på sin dator. Det fick mig att känna att jag också blev lite sugen på det trots att jag inte ens
har schack på min dator och inte heller är speciellt förtjust i spelet. Men det var tecken på påhittighet.

Nästan varannan person på detta sunktåg sitter med en laptop i knät. Jag är en av dem. Patrik är den andra.
Dessvärre finns det inget gratis internet. Annars skulle jag ha hängt på Facebook och sånt.
Konstigt egentligen, för jag är ansluten till Veolias nätverk men jag kommer ändå inte ut.
Fattar noll.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela