Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Om att vaccinera sig om man heter Petra

Publicerad 2009-11-10 17:37:16 i Tänkvärt

Imorse hade jag bestämt mig. Jag skulle vaccinera mig.
Så jag cyklade i regnet till vårdcentralen jag själv har valt och möttes av en dörr med en lapp: Tag nummerlapp till vänster!
Så jag går in genom dörren och tittar åt vänster. Möts av ett vänligt leende på en receptionist som säger: Nummerlapparna finns utanför till höger (alltså vänster när man kommer utifrån).
Hittar lapparna och ser till min fasa att jag fått nummer 63!!! Efter ett tag märker jag att de som just gått in har nummer 60 och 61, så jag fick bara vänta i ca 5 minuter. När de sedan ropar upp nummer 63 (som är jag) ser jag i förbifarten att det sitter en lapp upptejpad där det går att läsa: Vänligen sitt ner i 15 minuter efter att du tagit sprutan och säg till sköterskan när du går.
Så jag tänker att: Aha! Man kan bli illamående.

Sen går jag in och sköterskan ber mig slå mig ner och frågar om jag har äggallergi och sånna grejer. Det har jag inte så jag får mitt nålstick och sedan går jag ut och sätter mig igen eftersom att man skulle göra det.
Och där. Efter mindre än två minuter börjar jag få svettningar, lock för öronen och lite svart framför ögonen. Går-springer lite halvt i panik in till sköterskan och säger att "du, jag mår inte så himla bra". Tar tag i kanten på skrivbordet innan mina ben viker sig lite grann.

Sköterskan är väldigt moderlig och jag får lägga mig på en brits, där ställer hon även upp en stol som jag ska ha benen på och sedan blandar hon saft åt mig.
Jag skäms lite och säger att jag antog att detta kanske inte händer så ofta. Men hon berättar att det inte alls är något att skämmas för och att det händer flera gånger om dagen.
Så jag ligger där i en kvart och får nog i mig 3 glas saft!

Sen mår jag bra och cyklar hem.

Märkligt va? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela