Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Jag kan julpynta?

Publicerad 2009-11-29 16:50:27 i Tänkvärt

Vaknade väldigt bakfull imorse. Det är väl ett tecken på att kvällen innan var lyckad?
Kravlade mig upp från sängen och dunsade ner i soffan. Låg sedan där i ca 3 timmar och glodde på tv.
Sen så tog jag tag i mitt liv och hoppade in i duschen... och så skulle jag börja julpynta.
Följande tänkte jag mig:

¤ Julgardiner!
¤ Adventsljusstake (en sån där pyramid ni vet)
¤ Julstjärna i fönstret
¤ Julstjärna på fot
¤ Adventsljusstake med stearinljus
¤ En skål nötter
¤ En burk peppisar
¤ Apelsiner upphängda i röda band med nejlikor i

Detta blev resultatet:

¤ En tejpad julstjärna på fot eftersom att en bit saknades
¤ En skål mandariner med nejlikor i, i brist på apelsiner och röda band
¤ En adventsljusstake med grön mossa eftersom att den vita var svindyr

Alles goot ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela