Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Uppe på gatan

Publicerad 2009-05-12 11:18:20 i Tänkvärt

Känner inte riktigt för att göra något.
Är hungrig och lite grinig.
Finns inget tråkigare än att bara sitta.
45 min till lunch.
Jag som vill äta nu.
Ska kanske ta en frukt.
Längtar till sommarvarma stränder.
Vill faktiskt åka utomlands.
Sablars att pengar och sånt ska behöva spela roll.
Men det är väl inte mycket man kan göra.
Bita ihop  i det sura äpplet.
Varför valde man inte bara ett sött äpple?
Surt sa räven.
Vilken räv?
Nej nu har jag spårat ur.
Bäst att jag lungnar ner mig och tar en kopp te.
Eller en frukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela