Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Le Plan

Publicerad 2009-05-18 10:02:47 i I mitt huvud just nu.

Måste göra upp en masterplan. Så att jag inte tynar bort här.
Har lite huvudvärk, ska kanske ta en ipren. Eller en kaffe.
Är hemskt trött. Konstigt med tanke på hur mycket jag sov igår.

I fredags kom Helis över och vi snackade skiiit som vanligt och jag drog i mig mer vin än jag borde. Trevligt var det och sent blev det.
Det är bra att ses och snacka ibland, vi har blivit sånna som tror att vi säger saker men egentligen så vet den andra inte om det.
Läskigt.

I lördags så kom jag upp tidigt eftersom att PB-finalen väntade, jag var dessvärre tvungen att ladda ner programmen efteresom att det inte fanns att se online.
Så medan jag väntade på att nedladdningen skulle bli klar så passade jag på att putsa fönster!
Det var både kul och blev väldigt rent.
Sen var det PB i två timmar och ack vad det kliade i ögonen, men det var ändå ett bra slut på något konstigt vis.
Tycker dock inte att jag fick svar på alla mina frågor och att de missade vissa viktiga detaljer. Glad av att se så många gamla komma tillbaka inför avslutet.
Klockan sju skulle jag på teater i Hallonbergen. Bobby som hade sin slutproduktion, Kippi som jag skulle möta var försenad men som tur var så mötte jag hennes kompis Mia så jag slapp sitta ensam och vänta.
Vi kom lite försent och fick liksom lite odiskret "smyga" in till de lediga platserna. Det betyder att vi klättrade över ett högt räcke och dunsade ner på varsin stol. Lite pinsamt men det var det enda vi kunde göra.
Föreställningen var väldigt bra. De var alla väldigt begåvade och det var en tragisk handling med inslag av humor. Jag fick mig en liten tankeställare av den där bruden som hade monologer om "Lever vi? Eller är vi vid liv?"
När jag tänkte efter så kom jag fram till att jag lever, men på jobbet är jag bara vid liv.
Jag hoppas att jag efter tre års utbildning sedan kommer att leva på jobbet också.

Efter teatern så åkte jag way out south till Bagarmossen för att hooka up med Jenny, Johanna, Karro och T2.
Vi "kollade" på Eurovision schlagerfestivalen och jag är väl ganska nöjd med att Norge vann.
Karros hund Loki skrämde mig och jag var livrädd för honom hela kvällen.
Men tillslut så var han nog snäll faktiskt.
Vi åkte hem vid halv ett och för en gångs skull så matchade tvärbanan med tunnelbanan så jag kom hem jättesnabbt!
Wonderbart!

Igår hade jag tvättstuga mellan 9-11 och jag sov mig igenom den. 9 upp och ladda maskin, hem ställ klockan på 10, ner och flytta över från tvätt till torktumlaren, hem och sov en timme, 11 hämta tvätten.
Klockan 14.00 ungefär åt jag frukost och sen sov jag en stund till. Man kan säga att jag gick upp klockan 18 för det var då jag stoppade in linserna och började göra mat.
Kollade på Yes Man, och den var också bra. Det känns som att den här helgen har haft ett tema. Någon som försöker säga mig något? Att jag ska ta för mig mer av livet?
Gick och la mig vid halv elva sen igen och somnade som en stock.

Nu står jag här på jobbet (ja jag står) och kan inte komma på något som jag ska göra.
Jag är vid liv, men lever jag?

Kommentarer

Postat av: Ia

Publicerad 2009-05-21 20:10:46

Ska tala om vad jag gjorde i tvättstugan i måndags

Jag tvättade och lade en duk i mangeln som jag glömde där.I onsdags tvättade jag mattor.I dag torsdag kommer jag ihåg att jag glömde duken.Smart va

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela