Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Kul skolstatistik

Publicerad 2009-05-13 11:07:19 i Tänkvärt

Kollade just på hur många som sökt till högskola/universitet till höstterminen.
Det är ganska kul med statistik (som man inte behöver räkna ut själv).
Man kan bland annat läsa av tabellen att följande program är populärast och så anger de hur många som säkte till programmet i fösta hand (och totalt men det skrev jag inte av)

Mitt program som jag har sökt är alltså Studie- och yrkesvägledarprogrammet. Det var 66 personer som sökte det i första hand, jag tror att jag har en god chans att komma in :)

Okej nu till de lite populärare programmen:

  1. Stockholms Universitet Juristprogrammet: 1709 sökande i första hand
  2. Handels Ekonomikandidatprogram: 1470 sökande i första hand
  3. Lunds Universitet Juristprogrammet: 1270 söknade i första hand
  4. Göteborgs Universitet Juristprogrammet: 1169 sökande i första hand
  5. Lantbrukarhögskolan Djursköterska: 1086 sökande i första hand

Ja man ska alltså inte plugga Juridik i dessa tider, då blir det svårt att komma in, man får hoppas att dessa själar sökt til något mer och inte varit så optimistiska som jag.
Djursköterska var lite otippat på topp-5 tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela