Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Klämdag = jobbdag

Publicerad 2009-05-22 10:01:35 i I mitt huvud just nu.

Jahapp.. så sitter man här på ett halvtomt (eller är det halvfullt?) kontor och jobbar i repan.
Telefonen går varm (skämt) och uppgifterna strömmar in (skämt igen).
Nej men för att vara ärlig så uppstod det ett litet dilemma här i morse.
Jag skulle skriva ut grejer åt en kollega i Danmark och det gick utmärkt fram tills att det var 15 sidor kvar.
Då bestämde sig skrivaren för att lägga av. Det hade med fixeringssatsen att göra, den som vi har ringt till teknisk support flera gånger för att få hjälp med. Nu hade den bestämt sig för att paja skrivaren.
Så jag ringde support och fixade så att det ska komma hit en tekniker.
Som tur är kunde jag skriva ut på ESD-killarnas skrivare.

Så jag packade ihop paketet och beställde hämtning. Efter ca 10 min kom postenkillen för att lämna ett paket, så han hämtade på samma gång, så nu behöver jag inte bry mig om att sitta och grubbla på om de ska hinna komma innan klockan två eller ej.
För klockan två stänger jag repan. Då får jag åka hem.
Varför inte 12? Känns meningsfullt att jobba 8-12 12-13 = lunch och sedan 13-14 och sen gå hem.
Jaja man ska väl inte klaga, det finns många som inte har jobb alls.

Fast jag är förberedd på att ha det lugnt idag. Jag har med mig en bok.
¨
Igår så satt jag och Pata och övade språk. Jag var ganska bra på franska faktiskt. Det gjorde att jag än en gång funderade på om jag ska plugga lite franska bara för att liksom.
Kul grej att kunna, speciellt i sommar när det kommer att vara tvärdött på jobbet säkert.
Dessutom så är det ju arbetsrelaterat, det är ett fransk-amerikanskt företag jag jobbar på!

Kommentarer

Postat av: Jonna

Publicerad 2009-05-22 14:24:36

det e klart du ska plugga franska, det kommer du alltid ha nytta av. Om det e så jäkla dött kan du ju tom styra en kurs från bibblan och sitta och göra övning mm!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela