Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Har tänkt lite

Publicerad 2009-05-05 13:41:36 i Tänkvärt

Igår på lunchen så tog jag upp det som jag funderat på ett tag.
Givetvis var det ingen som riktigt fattade vad jag menade, men det var väl en typisk Petra-tanke kanske.
Låt mig förklara.

Jag tycker att det kommer att bli oerhört jobbigt när 2009 blir 2010.
För det kommer vara så svårt att få till det med årtalet. Man brukar ju säga "Jag tränar in för Beach noll-nio"
Eller när man svarar på vad det är för datum: ja det är noll-nio-noll-fem-noll-sex (090506) kanske inte så vanligt i tal, men ni fattar.

Hur ska man då säga sen? Jag tränar inför beach tio? Jag skulle gärna klämma in en noll-tio.
Men det var tydligen helt åt skogen, för så kan man ju inte säga?

Vadå, jag tycker att det låter mycket bättre att säga så. Kommer bli jobbigt fram till år 19. Då kanske man har hunnit vänja sig. Men jag tycker att noll-elva låter bättre än år elva. Annars kanske man måste säga heela 2010... och det går ju i och för sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela