Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Familjehelg

Publicerad 2009-05-11 09:26:01 i I mitt huvud just nu.

Den här helgen har jag umgåtts med la family.
Fredagen spenedrade jag visserligen själv framför diverse filmer och tv'n. Det blev Twilight som jag får ge betyget "sådär" eftersom att jag tyckte att den var lite fjantig och väl spejsad. Men en annorlunda film som passar för yngre ungdomar än mig.
Efter den så gick "Panic Room" på tv och den var lite halvläskig tyckte jag. Jag hade visserligen trott att det var en psykisk film och att det skulle spöka och barn i svart hår och vita nattlinnen skulle vara med, men så var inte fallet. Filmen var inte heller någon höjdare. Efter allt läskigt så somnade jag i soffan med "Loser" på i bakgrunden. Gick och la mig relativt tidigt och sov enda fram till klockan 11 dagen efter.

Lördagen slösades bort på ilska och surigheter. Jag förväntade mig nämligen att min familj skulle komma på besök och att vi skulle spela minigolf å sånt. Men icke. Jag blev dissad och det gjorde mig argig och då somnade jag istället. Planerade min hämnd genom att medvetet komma försent till middagen på kvällen, men även där gick det åt pipsvängen och jag kom precis i tid.
Efter att ha surat på mamma och Jonna så blev jag glad och kvällen var riktigt lyckad och trevlig.
Lite otrevligt dock när jag och Jonna trodde att det var epelepsi på en av gästerna när det egentligen "bara" var kramp i benet efter dålig stretching.
Syster-yster följde med hem till mig och sov över och sen var det söndag.
Vi hade bestämt fika hemma hos mig men nu förtiden är tydligen förmiddag = klockan 14 även för mormorar.
Så vi åkte till Sickla udde i hopp om att hitta Sickla köpcenter. Det gjorde vi och Jonna köpte väl ungefär halva Gina Tricot. Efter en stunds shopping (ca 2,5 timmar) fick vi skynda oss tillbaka hem för att inte komma försent.
Det var bara det att vi inte riktigt visste åt vilket håll vi skulle. Vi frågade en kvinna om var närmsta tvärbana-station låg och hon förklarade glatt att det var mycket nära, endast 2 minuters gång. Så vi traskade på och kom fram till: saltsjöbanan.
Inte lätt att hålla reda på alla banor verkar det som och vi fick återigen fråga efter vägen. Hittade tillslut och kom hem precis klockan två. Mamma och Adam hade då precis kommit men inte behövt vänta.
Ia och Bertil körde som vanligt fel så det blev prima skinka.
Fikat var trevligt men det var rätt skönt att bli lämnad ensam sen när alla åkt.

Trevligt att ha syster på svensk mark och hon har sagt två saker som förvånat mig oerört:
(Båda är sagda utan uns av sarkasm eller ironi i rösten)

Jonna om luften: Aa det luktar så gott! Det är sån här lukt jag vill känna när jag tänker på Sverige.
Jonna om befolkningen: Asså, alla är så himla vänliga här!

Det om det.

Kommentarer

Postat av: Ia

Publicerad 2009-05-14 20:05:16

När vi körde hem körde jag alldeles rätt ha ha va

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela