Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Säkert

Publicerad 2009-03-19 09:50:33 i I mitt huvud just nu.

Igår när jag skulle till jobbet så hade jag bestämt mig efter många om och men för att ta jeans och skjorta på mig. Att klä sig lite anständigt när det är utbildning på gång.
Och eftersom att jag bara har tygskor för tillfället så funkade det inte med "finkläder" så ja jeans is the shit.
Iallafall så ligger mina ena jeans i tvätten vilket lämnar mig med mina andrajeans (ja jag har bara två par som jag använder).
Tyvärr råkar dessa "andra" par jeansen ha ett hål mellan benen, på vänser innerlår.
Så smart som jag är så lagade jag hålet med två säkerhetsnålar.


På väg till tåget känner jag helt plöstligt hur ena nålen har öppnats!! Det sticker rakt in i benet på mig, men i och med att hålet sitter på ett sånt ställe där man inte gärna ställer sig och pillar på öppen gata så fortsatte jag att gå. När jag kom fram till perrongen försökte jag gå upp för rulltrappan, men aj, där öppnade sig säkerhetsnål nummer två.
Nu har jag alltså TVÅ nålar som sticker rakt in i låret.
När tåget äääntligen kommer får jag en ledig plats och ställer väskan i knät och täcker mig med en tidining.. och börjar pilla. Efter ett tag lyckas jag knäppa nålarna och jag kan andas ut.
Folk runt omkring trodde säkert att jag satt och pillade mig mellan benen.. men om dom frågat hade jag kunnat berätta!!
Så gick jag alltså av tåget och till posten "popp" där öppnades en nål igen..
Så när jag kom in på jobbet rusade jag genast in på toan och tog bort de där satans helvetesnålarna :)
Ett hål i brallan är bättre än två nålar i låret.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela