Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Kommentarer

Postat av: Evelina

Publicerad 2009-03-27 14:31:25

Japp det är jag som gjort figuren som ska föreställa mig hehe. Din nya skor är verkligen bländande vit :)

Postat av: Jennifer

Publicerad 2009-03-27 14:36:15

Åh vilka fina skor!

Postat av: Anna

Publicerad 2009-03-28 16:04:55

Hej Petra! Kul att du läst min blogg och vad roligt att du har bestämt dig för att bli studie- och yrkesvägledare! :) Jo jag pluggar ju till Studie- och yrkesvägledare i Malmö och har snart läst klart det första året. Du undrade hur mycket plugg det är och jag kan säga att det är en ganska skön utbildning när det kommer till pluggbiten. I alla fall enligt mig. Visst, det går lite i vågor. Såklart är det mer att plugga innan tentorna, men det är nästan bara hemtentor. Vilket innebär att det är inte mycket du behöver sitta och trycka in huvudet och lära dig utantill. Det räcker ofta med att läsa igenom allt (vilket kan vara ganska mycket ibland) och se till så du har förstått det. Det är även ganska mycket man ska göra i par eller grupp. Vilket jag också tycket är skönt och bra eftersom man då har varandra och kan bolla idéer på ett annat sätt än om man är själv. Vad mer kan jag berätta? Det är ganska mycket praktik under utbildningen. Det är i princip varannan kurs som är praktiskt inriktad och varannan är teoretiskt. Du undrade lite om medelåldern. Vi är ca 80 stycken som läser i Malmö (det finns två distansklasser också). I Malmö är majoriteten födda mellan 1981-1987. Sen finns det några få som är födda under 70-talet och även ett fåtal under 60-talet. Jag tror den äldsta är född 1963. Men majoriteten är alltså mellan 22-28 år (om jag har räknat rätt). Hoppas du är nöjd med mitt svar! Du är välkommen med fler frågor om det är något mer du undrar över! Trevlig helg! :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela