Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Bamba bamba.

Publicerad 2009-03-12 08:23:38 i I mitt huvud just nu.

Jag har en härlig version av Bamba (ballallalalalalabamba ni vet) på min iPod. Den från August Rush soundtracket.
Och varje gång jag lyssnar på den så blir jag glad.

Imorse bara försvann all morgontid, jag brukar gå upp tidigt för att slippa stressa eftersom att jag vet hur jag blir om jag stressar på morgonen. Men idag så var klockan helt plötsligt 7.20 när jag inte ens ätit frukost! (Och jag går 7.24)
Så jag fick kasta i mig macka och borsta tänderna och gå. Jag halvsprang till tåget så jag hann med det iallafall och det var ju det som var målet.
Jag hade egentligen även tänkt hinna måla naglarna och det var mycket nära att jag tog ett senare tåg på grund av det. Men jag tog mitt förnuft till fånga och lät bli och bestämde mig för att måla dem ikväll istället.
Nu ångrar jag det kanske lite, men jag hade nog ångrat mig mer om jag missat tåget. Whatever.

Idag har jag en lång och härlig dag framför mig. Jag ska ta en kopp te om ca 40 min (jag har en kräm i munnen som säger att man inte får äta eller dricka på 1,5 timmar efter att man smörjt på den) och sedan ska jag sätta in papper i olika pärmar och kanske fika lite med B.
Viktigt är också att jag skriver en packningslista inför helgen, det brukar ta ca 5 min, men idag ska jag skriva den lite bättre än vanligt.¨
På lunchen kanske jag ska till Solna centrum och se om jag kan få tag på det som jag tänkt köpa till Andy i försenad födelsedagspresent.
Annars måste jag till stan efter jobbet och ärligt talat vet jag inte om jag kommer att orka det.
Och imorgon kommer jag ha mycket bråttom mellan jobbet och Arlanda. Så a, jag måste ta tag i det idag!
Fast ingen tvingar mig såklart, det är självvalt.

Japp, dags att sätta igång att jobba.

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2009-03-13 23:42:02

Bleker du tänderna? (Jag syftar på krämen i munnen.)Funkar det? Vi pratade om det på jobbet idag.

Puss

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela