Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Back on ruta ett.

Publicerad 2009-03-10 09:07:18 i I mitt huvud just nu.

Wtf?! Jag som faktiskt hade tänkt köpa nya skor! Skor som var vårvänliga och anpassade efter vädret som jag hoppades skulle komma.
Men icke.
Imorse när jag vaknade har ca 10 cm vit pudersnö fallit över Årsta (och resten av Stockholm visade det sig).
Kallt och ruggigt och när jag gick till pendeln så snöade det fortfarande. Blää.
Snötäckta träd är kul i december.

Det hände en läskig grej igårkväll, eller egentligen var det väl inte så himla läskigt men jag fick för mig att det inte var normalt och då blev det läskigt.
När jag skulle sminka av mig och tvätta ansiktet så satte jag på kranen som jag brukar.. men helt plötsligt började kranen hosta och fräsa! Så jag hoppade till och sa "hjälp" högt för mig själv och stängde genast av kranen igen.
Efter ett tag blev jag såklart nyfiken och testade igen att sätta på vattnet, med lite svagar stråle. Och samma sak hände. Jag fattade inte varför men testade med kallt vatten istället, och det gick bra.
Aha! Tänkte jag då. Varmvattnet kanske är avstängt? (det har suttit lappar i porten om det) Så jag testade i köket. Men där fungerade varmvattnet alldeles utmärkt. Märkligt tänkte jag och gick tillbaka in i badrummet... samma sak igen.
Så jag tvättade ansiktet med kallt vatten och imorse när jag skulle duscha så funkade allt som det skulle igen.

På vägen ut så såg jag lappen om avstängning av vattnet och då hade vattnet varit avstängt på morgonen och dagen(mellan 8-16), så kanske hade jag inet spolat fram tillräckligt med vatten.. kanske var det luftgropar i kranen.

Ja inte vet jag, men lite läskigt var det att den fräste så mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela