Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Tipp

Publicerad 2009-06-10 08:32:16 i I mitt huvud just nu.

It's a beautiful morning!
Regnet öser ner och jag har paraply, så inte gör det mig någonting.

Idag hände det något konstigt på pendeltåget. Jag var vaken hela vägen till jobbet.
Jag som ALLTID somnar på pendeln, har detta med mina nya matvanor att göra? Är det för att jag äter mer varierad kost? Eller är det för att jag sovit gott i natt?

Till frukost imorse var det jordgubbsomelett.

Jag har tagit foto på den som jag kommer att publicera ikväll när jag är hemma och kan bluetootha över den från mobilen till datorn
. Jag är fett nöjd med min nya dator.
Patriks mobil gör datorglädjen större eftersom att jag som sagt kan föra bilder mellan telefon och dator på ett kick och utan att det kostar en enda spänn! Wünderful.

Dagen hade jag tänkt ägna åt (förutom jobbet då) att kolla upp vad jag vill göra i Berlin. Semestern närmar sig med stormsteg och jag vet att Pata kommer att planera det mesta, men som alltid är det kul att vara lite påläst innan man åker någonstans. Det har jag lärt mig den hårda vägen.
När jag åkte till USA så visse jag minsta detalj om programmet jag skulle läsa, jag visste att jag och nån Margareta Sindberg (som visade sig vara världens bästa Mags) skulle vara roommates eftersom att hon skrivit det till mig och jag sedan sett ett mail som jag missat.
Då passade jag på att klura på vad alla andra kunde tänkas heta också och försökte hitta folk på Fejan. Det gick inge bra men jag var iallafall förberedd på saker och ting.
När vi sen väl var i DC och satt i Supershuttlen (efter låååång väntan) så satt alla mina nya vänner och hoade och wowade av förtjusning när de såg "pinnen" och "vita huset" som senare visade sig vara Washington Monument och Capitol Hill. Vita huset blev jag lite besviken på när jag insåg att det inte var det som jag trodde att det var, dvs platt och fyrkantigt (jag trodde ju att capitol hill var vita huset såklart).
Så när alla visste allt man skulle se, så följde jag mest med och tog foton på husen som alla andra tog foto på.

Så den här gången vill jag vara lite bättre förberedd. Långt utlägg för en kort fakta.

Smell you later :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela