Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Helgen som gått

Publicerad 2009-07-06 09:11:47 i I mitt huvud just nu.

Oj oj oj vilken superhelg det har varit.
Fredagen började med att jag mötte Stina och Lillian i Sundbyberg och jag och Stina åkte hem till mig för att snabbt göra oss i ordning för att åka till landet. Efter ett ganska ¨långt tag ringde mamma och sa att de var på väg. Så vi gick ut och så började resan mot mitt fina gamla landställe. Jag insåg att jag inte varit där på närmare 3 år, men väl där så kändes det precis som vanligt :)
Kände dock att jag måste åka dit oftare. Ska dra med Patrik dit så att han får se det också.
Iallafall så möttes vi av Cissi med hela familjen och Ia och Bertil.
Cissi fyllde 40 år och det var det som var poängen med besöket. Vi blev bjudna på lax och potatissallad och sedan marrängswitsch (har ingen aning om hur det stavas).
Stina blev väldigt god vän med Julia och Adam roade sig med att smälla myggor med den elektriska myggsmällaren.
Efter att ha snackat flera timmar och värmt oss framför brasan så blev de två minsta (dvs. Stina och Adam) trötta och vi åkte hemåt igen.
Jag och Stina somnade på bums och sov enda fram till klockan halv tio nästa morgon.

Lördag var lika med kalasdag nummer 2. Vi gick upp och gjorde oss i ordning och jag slog in presenterna jag köpt till Adam och sen gav vi (jag och Stina) oss av till Globen för att fixa en bikini till Stina. När vi kom dit så såg vi att man kunde gå en guidad tur inne i Globen så vi gick och köpte biljetter till det. Ljög om att Stina var 11 år istället för 12 för att tjäna in en slant. Och det gick dom på, även om hon var sminkad och inte alls såg ut som 11 år.
Turen var ganska cool och faktiskt riktigt intressant. Vi fick se vip-lounger och vara inne i ett knäpptyst Globen. Killen som var vår guide var lite slapp och sa "typ" hela tiden men han kunde sin sak och gjorde det till en bra rundtur.

Efter att vi fått vara inne i Globen i sisådär 40 minuter så var turen slut och vi gick vidare för att shoppa. Jonna hade gett mig pengar så att jag kunde köpa en present till Adam från henne och dessutom bjussa Stina på en bikini. Sagt och gjort och med inköpen klara åkte vi till Adam i Bandhagen för att gå på kalas.

Det gjorde riktigt ont i mig när inga av de som tackat ja dök upp. Bara Belle som oftast är på besök i vanliga fall ändå, och jag såg att Adam var ledsen. Men en timme för sent så kom det två till och då sken han upp som en sol. Mamma förstod att det var dåligt att de skickat ut inbjudningarna innan sommarlovet började och insåg att många säkert glömt bort att de tackat ja. Men om man har tackat ja så skriver man väl upp det?!
Iallafall så var jag, Stina och Mamma med och lekte Limbo och jag förvånade mig själv och kom faktiskt tvåa! Adam var nöjd med sitt kalas och det var det som var viktigast. Så när killarna skulle gå och spela fotboll så åkte jag och Stini hem till mig och åt mat och kollade på Bert.
Vet inte riktigt vad vi gjorde resten av kvällen men den flöt på och vi kom i säng rättså sent igen.

Sen var det söndag och brunchdag. Egentligen var det tänkt att vi skulle vara hos AB men ändrade på det och  var hos mig för att ha närmre till stan när Stina skulle hem.
Vi åt American Pancakes och scones, men fy bubbland vad mättande (och gott) det var. Jag blev så mätt att jag blev alldeles illamående. Men vi gick ner en sväng till Årstadal och Stina den galningen badade!
Det var inte varmt i luften men uppenbarligen i vattnet ;)

Sen var det tyvärr dags för Stina att åka hem. Så jag följde med henne till Sumpan där Lillian väntade.
Jag har haft en jättebra helg, men jag var väldigtr trött igår när jag tillslut blev ensam.
Så jag somnade på soffan och sen så gick jag och la mig klockan 22 och har sovit hela natten.

Nu sitter jag på jobbet och längtar till på fredag...... suck. 

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2009-07-09 23:02:03

Tack för att jag fick vara hos dig detvar toppenkul love you sister<33

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela